Zeptagrams nyemission övertecknad

EINPRESSWIRE Press Release
Marknaden har tagit emot Zeptagram med öppna armar. Jag vill rikta ett stort tack till alla nya och befintliga aktieägare för förtroendet som vi har fått.”

— Christina Löwenström

GöTEBORG, SWEDEN, March 23, 2021 /EINPresswire.com/ — Bolaget genomförde en nyemission på 6 MSEK riktad till allmänheten som löpte ut igår, 22 mars. Nyemissionen blev kraftigt övertecknad. Därmed tillförs bolaget expansionskapital inför en marknadslansering och noteringen av Zeptacoin.

Stort intresse
Zeptagrams nyemission blev kraftigt övertecknad. Då bolaget tillämpat löpande tilldelning innebär det att de som tecknat sist blev utan aktier. I nyemissionen tillkom cirka 400 nya aktieägare.

– Marknaden har tagit emot Zeptagram med öppna armar. Det har varit fantastiskt roligt att få ta emot alla positiva kommentarer från nya aktieägare. Vi har märkt att många tycker att vi har en spännande affärsidé och stöttar oss, säger Christina Löwenström, VD på Zeptagram.

Marknadslansering
Tack vare den framgångsrika nyemissionen kan bolaget genomföra den planerade marknadslanseringen.

– Jag vill rikta ett stort tack till alla nya och befintliga aktieägare för förtroendet som vi har fått. Nu har vi finansiella muskler för att ta nästa steg i vår utveckling. Vi ser fram emot att realisera vår affärsidé, att lansera plattformen och attrahera nya användare, fortsätter Christina Löwenström.

Musikrättigheter som en investering
Bolaget har för avsikt att göra investeringar i musik tillgängliga till allmänheten. Via bolagets plattform kan investerare och fans investera i musik och få avkastning via royalties. Zeptagrams plattform ger artister möjlighet att finansiera sitt skapande genom att sälja en del av sina rättigheter till investerare och fans.

Zeptacoin
Inom kort väntas bolaget skriva avtal med parter om en notering av Zeptacoin som är planerad att ske senast till hösten detta år.

Christina Löwenström
Zeptagram